Spelkvällar och Versus

Jag tänker börja skriva om något nytt här på bloggen, nämligen om min och grabbarnas spelkvällar och versus matchet. Varje vecka (typ) så har jag och några vänner spelkväll där vi spelar allt möjligt, dricker och äter gott, ser film osv. Detta har vi haft i ett par år nu och under tiden så har personer gått och kommit, men några av oss har varit med sen begynnelsen. 
För några månader sedan så började vi med något helt nytt på våra spelkvällar, Versus matcher! Vi har en Versus match per spelkväll, om inte den som ska utmana eller utmanas är sjuk eller upptagen, och vinnaren i varje match stannar kvar på "tronen" som mästare. Det blir en ny utmanare varje spelkväll och Versus, vinner man tar man över tronen och titeln som tillfällig mästare. Den som vinner får även en trofé av plast som vi köpte för 20 spänn på coop, det är mest en symbolisk grej.
 
Senaste spelkvällen så mötte jag Phil och jag utmanade honom i Street Fighter IV. Jag vann med 6-0 i matcher och nästa vecka blir det Zäta som ska möta mig. Vilket spel vet ingen av oss, en del av spänningen!
 
Jag kommer börja spriva om våra spelkvällar samt Versus matcher. Efter varje spelkväll ska jag försöka klämma in ett litet inlägg om just det och även uppdatera om vem som vinner uppkommande Versus matcher och skriva lite om vem som vunnit flest gånger och liknande. 
 
 
Versus Match 1

 Maaaade VS Smatha 

Spel: Mario Kart Wii 
 
Vinnare: Maaade
 
 
Versus Match 2
 
Eli VS Maaaade
 
Spel: Worms
 
Vinnare: Maaade
 
 
Versus Match 3
 
Phil VS Maaaade

Spel: Smite
 
Vinnare: Phil
 
 
Versus Match 4
 
Tamma VS Phil
 
Spel: Little Big Planet 2
 
Vinnare: Tamma
 
 
Versus Match 5
 
Maaaade VS Tamma 
 
Spel: Kung Fu Panda
 
Vinnare: Tamma
 
 
Versus Match 6
 
Smatha VS Tamma
 
Spel: Dota 2
 
Vinnare: Smatha
 
 
Versus Match 7
 
Eli VS Smatha
 
Spel: Fifa 
 
Vinnare: Eli
 
 
Versus Match 8
 
Phil VS Eli
 
Spel: Minecraft
 
Vinnare: Phil
 
 
Versus Match 9 
 
Tamma VS Phil
 
Spel: Street Fighter IV
 
Vinnare: Tamma
 
 
 
Versus Vinster
 
Tamma: 3
Phil: 2
Maaaade: 2
Smatha: 1
Eli: 1
Zäta: 0 (new)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad goa spel ni spelar haha :D

Svar: haha aa vi försöker spela lite allt möjligt smått och gott ;) även om det oftast blir typ Halo. I versus matcherna får ju dock utmanaren välja spel själv och då kan det bli vad som helst haha :D
Tim Ohlsson

2013-08-17 @ 15:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0