Topp tre bästa Halo spelen

Detta är en lista på mina tre favorit Halo spel. Om ni tycker olika eller har någon inävdning så är det fritt fram att skriva det. Detta är mina personliga åsikter och jag går inte bara efter hur bra spelet är i sig, grafik, ljud osv. Utan även efter hur kul jag haft med det, hur mycket jag spelat spelet med vänner och liknande..
 
Hoppas ni gillar min lista!
 
 
 
3. Halo: Combat Evolved
 
 
 
När det allra första Halo spelet kom så var det något nytt och en början på en av de största och bästa trilogierna och spelserierna någonsin som fortfarande får uppföjare. Bungie hade innan Halo bara gjort små saker men satte nu allt på sin nya spelhjälte Maste Chief och de lyckades. Med bravur. 
Master Chief var hård och cool, han hade en rustning som gjorde att han tålde mer och kunde ladda upp sitt liv. Han kunde hoppa extra högt och var starkare. En superhuman kan man väl säga. Hur han ser ut under hjälmen fick man dock aldrig se och har fortfarande inte sett. Även om man var nära i Halo 4. Damn spartans. 
 
 
 
 
2. Halo Reach
 
 
 
Nu kanske folk tycker det är konstigt att inte Halo 3 är här, ett spel som många älskar och lagt ner hundratals timmar på. Jag gillade Halo 3 men på något konstigt sätt så var jag inte lika förtjust i det som jag var i Halo Reach. Halo Reach var för mig oerhört underhållande med ett bra singelplayer läge, ett grymt online läge och det bästa forge någonsin. Inget jag lägger mycket tid på men som en vän älskar och där han gör banor till spelkvällar, vilket man får ta del av och alltid är lika kul.
I Halo Reach är man inte Master Chief utan en helt annan spartan soldat som tillhör en grupp av de allra sista spartan krigarna. De är precis som Master Chief super människor med rustnignar som gör dom starkare osv. I Reach har de även krafter som till exempel en sköld som försvarar dom i några sekunder och en kraft som gör att  de kan springa snabbare i några sekunder. De känns inte lika starka som Master Chief, utan mer mänskliga. Deras hopp är inte lika extrema och de kan inte bära två vapen samtidigt som Master Chief kan i Halo 2 och 3. 
Mycket tid har jag lagt ner i Reach och på spelkvällarna är det alltid detta som körs, även om Halo 4 är nyare. Reach var något nytt men ändå gamalt. Ett spel som slår det mesta med Chief, men inte riktigt allt..
 
 
 
 
1. Halo 2
 
 
 
Etta på min lista är det fantastiska Halo 2. Ett spel som tog det bästa i första Halo spelet och gjorde det ännu bättre. En ännu häftigare Master Chief som fick ännu flera färdigheter. Han kändes bättre än förr och kunde nu ha två vapen på samma gång. 
Fienderna blev fler, bossfighterna blev fler, banorna blev mer varierande och fick fler detaljer. Samt så fick man spela som den onda alien rasen för första gången. Sådana saker gjorde att spelet fick en extra touch föregångaren aldrig haft, inte heller uppföljarna. 
Co-op läget var bra men mer utmanande och att möta sina vänner har aldrig varit roligare än det var i Halo 2. Visserliggen finns det massvis med fler olika lägen i de senare Halo spelen där man till och med kan göra egna banor, men Halo 2 hade fantastiska banor på sin tid som än idag håller och platsar in bland de bästa. 
Spelar man Halo 2 idag ensam så är det kanske inte det allra bästa liret, men det är fortfarande en ganska så magisk upplevelse. Dock är det all nostalgi och alla mina minnen som gör det, för mig, till det bästa Halo spelet genom tiderna. Kanske till och med mitt favorit spel någonsin. Helt klart topp 3 iaf. 
 
 
 
Vad tyckte ni om min lista? Missa jag något? Tycker ni samma eller helt olika? 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0