Verus: Wii Sports Resort

Då var man hemma från kvällens spelkväll och versus match. Det blev mellan mig och Zäta!
 
Jag var ganska taggad inför matchen och kände mig helt säker på en solklar vinst. För jag är den som överlag spelar mest och när det kommer till tv spel är bäst all round. Även om t.ex. Phil är bättre oftast på vissa spefika saker. Men alla har ju sina guldkorn såklart. 
Zäta hade funderat länge på vilket spel han skulle välja då han varken spelar så mycket plus vet hur bra jag är på det mesta. När han kom till spelkvällen så hade han en påse med sig och i påsen låg spelet vi skulle köra. Jag var spänd och när han drog upp spelet från påsen så såg jag att det var ett Wii spel, nämligen Wii Sports Resort. Jag har kört det några gånger så det kändes okej men då kom bomben att vi skulle spela något flyg spel som hette dog fight. Wii Sports Resort har nämligen massa småspel i sig och just detta vi skulle mötas i var något helt främmande. Nåväl tänkte jag, det går nog bra ändå. Ack så fel jag hade..
 
Vi körde bäst av fem och Zäta verkligen dominerade från start. Jag hade ingen aning om kontrollen och ingen aning om hur man skulle köra eller hitta saker som gav en extra poäng. Först matchen gick enkelt till Zäta, likaså match två och tre. Jag hade dock tur att han ändrade reglerna till bäst av 7 så jag hade fortfarande en chans. Antagligen blev han lite kaxig då han kände att han verkligen skulle kunna lyckas vinna mot mig. Men skratta bäst som skrattar sist. Jag satte fjärde matchen som var extremt intensiv och nu hade jag äntligen fått helt koll på kontrollen och hur man svängde flyplanet på bästa sätt, det var där skon klämde i de första matcherna. 
Nu stod det 3-1 till Zäta men han behövde bara vinna en gång till, men jag såg lite hopp i fjäran. 
 
Ni kan nog ana hur det gick, Zäta krossade mig sista matchen och vann med 4-1. Fast han var i alla fall snäll och ändrade till bäst av 7. Det räckte inte och i detta fallet kan nog inte talesättet: "Skratta bäst som skrattar sist" stämma. 
 
Grattis till Zäta. Denna gången valde du smart, men nästa gång tar jag dig. 
 
 
 
Next Week 
Maaade VS Zäta
Game: Okänt
Vinnare: Inte Elli
 
 
Uppdaterad lista på versus matcher kommer imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0