Mina favorit konsoler

Här är min topp tre lista på mina tre favorit konsoler någonsin. 

3. Xbox
 
Den första Xboxen släpptes i Europa 2002, då var jag 7 år. Maskinen fick jag nog när jag var 8. Jag spelade väldigt mycket och hade ett stort bilbiotek spel för att vara så pass liten. Dock var jag för ung för att förstå värdet av att spara spel, jag bytte in spel och sålde spel hit ochd it. Såklart gick man minus men jag var nöjd och på något sätt kan man väl första mitt yngre jag, när ett spel är avklarat har man ju fått det nöjet? Dock hade jag velat spela ett par av titlarna jag sålde idag, nåväl har fortfarande kvar ett dussin finfina titlar. Förutom Predator spelet det suger.
 
Xbox var en stor klumpig högljud maskin men den hade bra grafik på sin tid, den var cool och kontrollen var skön även om den var stor. Jag hade en speciell trådlös kontroll som jag alltid spelade med. Tror även min Xbox var chippad eller flashad, men enligt rykten och svaga minnen så råkade jag och en kompis förstöra det. Bra jobbat Tim. 
 
Favoritspelen var Halo 2 och Star Wars Battlefront 2. 
 
 
 
2. Playstation 3
 
Jag har en stor kärlek till min ps3. Cirka 105 spel och tusentals timmar har jag spenderat tillsammans med min urläckra vän. Playstation 3 var väldigt dyr när den släpptes, men jag fick en och var sjukt glad. De första spelen jag fick med min ps3 var några småspel som följde med, Conan och Buzz. Buzz spelade jag tillsammans med både min familj och vänner. Sedan växte biblioteket med spel mer och mer. 
 
Ps3 var så grymt för det var första maskinen jag någonsin haft med HD. När den kom hade redan Xbox 360 varit ute något år, men ps3 lockade mest då den hade blu-ray och bättre spel tyckte jag. Jag tycker fortfarnde ps3 har levererat mer än Xbox 360. 360 har större och bättre multiplayer visst, men de exklusiva titlarna till ps3 som The Last of Us, Uncharted och God of War 3 knäcker verkligen i princip allt. 
 
Denna best var mer än bara en spelmaskin, den hade allt och lite till. Idag är såklart även denna maskin inte helt up to date när ps4 har lanserats och snart även Xbox One (i europa alltså, i USA är båda redan ute). Men ps3 har spel med svinbra grafik och The Last of Us är så snyggt att det mäter sig med titlar till nästa generation. 
 
Med härlig design och sköna kontroller tar sig ps3 in på min andra plats. Bästa spelet är lätt The Last of Us, men älskar även spel som Little Big Planet.
 
 
 
 
 
1. Playstation 1
 
 
Den allra första spelmaskinen jag ägde fick jag när jag var 4-5 år gamal. Det var Sonys Playstation. En maskin som ligger mig extremt varmt i hjärtat. Hundratals timmra spelade jag framför Playstation 1 som liten grabb. Det var en härlig tid och spelandet fick mig att fly verkligheten, jag hade det lite tufft just då och då var ps1 helt perfekt. Min pappa satt med mycket och vi spelade en massa tillsammans, det är minnen man minns. 
 
En konsol som hade alla möjliga slags spel, var först med 3D shooters som Duke Nukem och gjorde revolution på flera olika sätt. Folk hade aldrig sett något som ps1. Skön kontrol och man kunde för första gången någonsin lyssna på musik på en spelmaskin! När ps1 kom i början på 90 talet var det stort. Vi får inte heller glömma att spelen var skivor istället för kassett. 
 
Bästa spelet var och är än idag Crash Bandicoot 3. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0