Family Guy: Back to Multiverse Recension

Jag älskar Family Guy. Det är fullt med humor och är så himmla flummigt men underbart, karaktärer man älskar att kolla och lyssna på och en sådan variation. Allt är nytt i varje avsnitt, allt är kul. Man kan säga att Family Guy har allt det där detta spelet saknar. För Back to Multiverse är en redig sörja kompost. Det är som att ta hela Family Guy och pressa ut vartenda roligt skämt och allt som gör serien bra och sedan ta det som blir över, göra det sämre än sämt och kasta det ner i ett avlopssrör och säga: "Här har ni, enjoy". Men jag enjoyar ingenting i spelet. Och det gör mig frustrerad.

Storyn är simpel men det är okej, jag spelar inte Family Guy för den sjukt bra historian. Jag vill spela Family Guy för att skratta och ha kul, tyvärr får jag inte det heller men det är en annan historia..
Det hela går ut på att Stewies halvbror Bertram försöker ta över vårt universum genom att åka till andra unviversum och hämta både monster och vapen däifrån som ska hjälpa honom. Stewie och Brian (radarparet) måste därör åka efter honom med en slags tidsmaskinsgrej (från tvserien) för att bekämpa ondskan. Man är t.ex. i ett piratuniversum och i ett unviersum i rymden där Kycklingar tagit över. Det är en av få banor som är hyffsat underhållande. De flersta banor håller inte ens okej nivå.

Spelet ska vara en hyllning till några av de bästa och kändaste Family Guy avsnitten och man är på platser som Brian och Stewie är på i serien. T.ex. Jultomtens verkstad. Tyvärr är det väldigt stelt och trist jämfört med hur det är i serien och humorn är som bortblåst. Då och då försöker de lägga in skämt men de är varken nyskapande eller speciellt kul. Jag tror jag log eller småskrattade kanske två gånger på sin höjd och tänk då att detta är ett Family Guy spel. Pin!
Jag gillar iaf att man spelar som Brian och Stewie då de är härliga tilsammans, men utan den sköna dialogen och alla hundratals interna skämt, så faller hela spelet som i ett magplask.

Under spelets gång så stöter man på karaktärer från spelet. Men jag undrar varför vissa är med hela tiden och vissa inte alls. Det är mycket sådana fundering som flyger runt i ens skalle. Framförallt vill jag ha svar på varför grafiken är så hysteriskt usel? Det liknar ett spel från mitten av 90-talet och det kan fan inte var hd även om det står så på baksidan. Hur svårt kan det vara att animera och göra karaktärer som ser ut som de i serien? De är visserligen typ likadana men det ser bara fel och smetigt ut. Man ser ju nästan pixlarna och spelet är från förra året! Det är nästan skandal och Seth MacFarlane borde ha stoppat skiten från att lanseras för längesedan.

Kameran och kontrollen är inget vidare heller, det märks framförallt när man möter en boss eller spelar multiplayer. Man har ingen koll på något och allt går så segt. Detta är inte ens det värsta i spelet så ni förstår nog vilken skitpastej detta är. Att jag ens spelade klart spelet är för mig förundransvärt. Jag kanske gjorde det för att få trophies och det är faktiskt det enda jag kan ge spelet ett riktigt plus för. Det är roliga och enkla trophies, men en platinum på spelet blir det inte. Då måste jag ju köra om skiten i princip en hel gång till, no no.

Family Guy: Back to Multiverse är enformigt dessutom och man gör samma sak om och om igen. Skjuter, skjuter, skjuter, hoppar, skjuter, skjuter och bara hoppas det ska ta slut. Det är nästan ingen variation alls! I en bana ska du skjuta kanoner mot skepp, men det är jättetråkigt, fult och skeppen verkar inte ha något stopp. Än en gång tänker jag för mig själv att varför släppte dom detta från första början. Var det för att tjäna pengar tror jag de floppade ganska rejält ändå, hur många köper det egentligen? Visst det är Family Guy men de flesta som är fans nöjer sig nog med att kolla på det på tv. Det gör jag också, men när man hittar ett spel för cirka 100 spänn så kan man allt ge det ett försök. Iband går det hem och ibland inte. Detta är ett fall då det verkligen inte gick hem.

+ Om man spelar som Meg i multiplayer så spyr moståndaren om man flashar sina tuttar
- Hemsk Grafik
- Enformigt