Nostalgitripp

Det är dags att ta en blick tillbaka på de spelen jag lagt ner hundratals timmar på eller helt enkelt bara älskat med mitt unga hjärta. Spel som jag tyckte var suveräna och som jag haft flera skratt till. Spel jag kört med vänner flera dagar och kväller irad, spel jag försökt klara och samla allt på. Detta är min lista på tre spel från förr. Jag kommer skriva lite kort om vad jag tyckte då och vad jag tycker idag samt ge betyg till var och en. 
 
Det är ingen speciel ordning. 
 
 
 
1. Toy Story 2
 
 
Då = Det var roligt och svårt med mycket saker att samla och som kunde ta flera dagar att klara av. Slime bossen hade jag alltid problem med och jag fick be min pappa om hjälp då man skulle trycka på en knapp väldigt snabbt och jag tydligen inte hade det som krävdes för att klara det på den tiden. 
 
Nu = Ett bra spel men inte mycket mer. Ganska lätt men utmanande och lite knepigt på sina ställen fortfarande. Roliga små uppdrag och pussel men inget märkvärdigt. Filmsekvenser direkt tagna från filmen och en kamera som är irriterande och skapar en del onödiga fall. 
Roliga bossar men clownen är läskig, dessutom är den på den svåraste banan. Bana 5.. 
 
Betyg: 6/10
 
 
 

2. Crash Bandicoot 3 Warped
 
 
 
 
Då = Kul spel jag la ner många timmar på och ett spel jag körde om flera gånger för att förska få allt. Jag var dock väldigt långt ifrån och hade stora problem med både näst sista bossen och den allra sista bossen. Game Over skärmen kom upp oftare än jag gjorde dubbelhopp (typ). Men jag älskade spelet och det var min favorit av alla Crash spel. Framförallt introt till spelet tyckte jag var grymt och musiken var härlig.
 
Nu = Crash Bandicoot 3 är än idag ett suveränt spel och ett av mina absoluta favoriter, det är en riktig klassiker som man kan spela när som helst och det är alltid lika kul. Musiken är något av det bästa jag hört och ibland kan jag sätta på det på youtube bara för att återväcka minnen, eller helt enkelt spela spelet som jag har bland mina gamla ps1 spel. Introt är nog det häftigaste introt någonsin, men kanske är jag lite extra överväldigad just för det är mitt favo spel till ps1. Toy Story må ha varit större favorit när jag var fem år gamal, men är det något spel jag verkligen minns och älskar köra om så är det Crash 3. Det är även enklare idag men fortfarande ett spel som bjuder på mer utmaning än majoritetena av dagens tvspel. 
 
Betyg: 10/10
 
 
 
 
3. Halo 2
 
 
 

Då = När jag fick min allra första Xbox, orginalet, så var jag överlycklig och hade två stycken spel till en början. Det var Halo och ett sisådär bilspel där man levererade pizza. Halo var bra, mycket bra. Fast det fanns ett spel som jag föll för ännu mer när det kom, och det var Halo 2. Uppföljaren till det coolaste spelet någonsin på sin tid. Som liten 10 åring (eller vilken ålder jag nu var i) så var Halo och Master Chief något alldeles extra och när tvåan kom var man helt till sig. Det var som att spela första Halo fast det var både bättre och häftigare. Man kunde hålla två vapen samtidigt och det var flera nya fiender. Sedan kom den stora nyheten, man kunde spela som alien. Snacka om grymma kvällar med kompisarna när man körde mot varandra. 
 
Nu = Detta spelet är mitt favorit spel av alla Halo och ännu en av mina favorit spel genom alla tider. Jag kan spela detta än idag med mina polare och ha exakt lika kul jag hade för 8-10 år sedan. Banorna är de bästa, vapnena har aldrig varit bättre än de är i Halo 2 och mer nostalgi än detta går inte att få. Grafiken var slående när det kom och känns inte alls så gamalt och uråldrigt som så många andra xbox och ps2 spel gör som kom under den eran. 
Halo 2 erbjöd allt det ettan erbjöd och mer än så. Det var allt på en gång i ett stort paket som fortfarande håller.
 
Betyg: 10/10
 

Kommentarer
Postat av: Konstantin

Omg, hur kan du ge toy story spelet en 6a :O Ge dig!, kul med din blogg btw! :)

Svar: haha jag älskar toy story spelet! Men det finns många brister i det som gör att jag inte kan ge ett mycket högre betyg tyvärr. Fast det är fortfarande kul och bra, hade gärna gett det högre. Stod dock mellan en 6a och en 7a. som liten skulle jag nog gett det en solklar 10a haha :)
tack, härligt att du följer!
Tim Ohlsson

2013-07-27 @ 00:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0