Om mina recensioner

När jag recenserar spel så går jag dels efter mina personliga åsikter och dels efter en viss mall som täcker allt från grafik och ljud till gameplay och story. Jag analyserar spelen och tänker igenom vad som gör spelet bra och mindre bra. Jag är absolut inte mild men försöker inte heller kolla spelets detaljer in i minsta detalj. Men i vissa fall kan det hända.

Om ni tycker jag är för snäll med betyg och att det är konstigt att jag oftast har gett fyror i betyg än så länge, så ska jag berätta varför. Jag spelar nämligen främst spel jag vet är bra, jag köper spel jag oftast vet kommer vara bra och spel som jag gillar samt passar mig. Smaken kan vara rätt varierad när det kommer till spel även om jag försöker vara ganska öppen till olika sorter.
Vill ni ha mer recensioner på skitspel eller iaf sämre än 4or så behöver ni inte vänta så länge till, jag lovar er en bra blandning även om 90% av det jag spelar håller sig på en hög nivå. Jag är faktiskt sträng även om det inte märks alltid. T.ex. ger jag och kommer ge 5or väldigt sällan, det enda jag recenserat här på bloggen som nått dit upp är The Last of Us. Spel som New Super Mario Bros U. och Jak and Daxter var dock nära att få topp betyg. Som sagt är jag rätt så sträng ändå.

Måste också tillägga att en 4a kan vara allt från nära en trea till nära en femma. Det är därför många spel kan få samma betyg.

Mina betyg ser ut och betyder såhär:

1 Stjärna = Värdelöst
2 Stjärnor = Dåligt/Okej
3 Stjärnor = Okej/Bra
4 Stjärnor = Bra/Jättebra
5 Stjärnor = Mästerverk

Betyg 2-4 kan alltså betyda olika saker. Ett spel som får två stjärnor kan vara dåligt men kan också vara helt okej. Precis som betyget 3 kan vara okej men också bra. Och betyget 4 som setts så många gånger den senaste tiden på bloggen, kan betyda att spelet både är bra (lite mer än 3 stjärnor) men också jättebra.

1 och 5 är dock ganska klara.

Mer recensioner kommer inom en snar framtid!