Microsoft presskonferens

Nu har E3 på riktigt gått igång. Microsoft var först ut och har precis avslutat sin presskonferens. De visade mestadels Xbox One spel men även ett par nya exklusiva 360 spel som kommer senare i år och början på 2014. 
 
Jag är ganska glad att Microsoft denna gång gjorde betydligt bättre ifrån sig, visade fetare spel och inte bara babblade om cod och sport spel. Denna gången visade de faktiskt spel som intresserade en och kan bli riktiga höjdare i framtiden. Spel som erbjuder mycket online och det bästa av allt - Halo 5. 
 
Jag tänker bara prata om spelen de visade till Xbox One då det är Microsofts uppkommande och jag antar folk vill höra mer om den för tillfället. Först vill jag säga att det verkar komma några fina exklusiva spel till One. Inte lika bra startfält som Ps4 än så länge men titlar som: "Ryse", "Halo 5", "Dead Rising 3 och "Sunset Overdrive" gör mig ganska taggad. Iaf mer taggad än jag var för en vecka sedan. Resten av spelen är inte jättemycket att hänga i julgranen men än är det fortfarande ett par månader kvar till relasen av både Xbox One och konkurenten Playstation 4. Sony kommer visa ps4 och hålla sin presskonferens runt 3 inatt/morgon. 
 
Då går vi igenom de bättre spelen som visades under kvällens presskonferens. Först har vi "Ryse" som utspelar sig under romartiden. Man spelar som en romersk ledare för en stor arme. Man bekämpar barbarer och skjuter sönder torn bland annat. Det verkar vara väldigt brutalt, ungefär som "God of War" till ps2 och ps3 och påminner lite om en blanding av Sagan om ringen, 300 och Beowulf. Fightingen känns smått enformig men samtidigt väldigt snabb och smidig. Som romarledare kan man välja vad ens soldater ska göra och ge de kommandon, samtidigt som man kan spela fritt med sin hjälte och trycka sitt svärd genom stackars barbaransikten. 
 
Nästa spel jag vill snacka om är "Dead Rising 3". Jag spelade tvåan på playstation 3 men var aldrig riktigt förtjust. Tyckte inte om upplägget och handlingen var rätt lös. Kameran var jobbig och bossfighterna var många men för trista blandade med en ganska för svår svårighetsgrad på sina ställen. Jag gillar svåra spel, men ett svårt spel måste vara lika roligt som det är svårt. Om ni förstår vad jag menar. 
Men trean verkar mycket mer najs. Man är mer fri och är i en stor öppen stad, man kan kombinera ännu fler vapen än tidigare och det känns avsevärt mycket mer smidigt. Huvudpersonen verkar ganska badass och effekterna samt grafiken känns suberb. Det är såklart förväntat av spel till de uppkommande maskinerna men ändå. Jag blev faktistk lite blown away. 
 
Sist men absolut inte misnt måste jag säga ett par ord om trailern de visade till Halo 5. Halo spelen ligger mig nära hjärtat och även om jag är lite av en playstation och sony fanboy så kommer jag antagligen också köpa Xbox One, mest tack vare Halo. Trailern var riktigt häftig och ibörjan visste man inte ens om vilket spel de visade. Man såg någon gå i en lång kappa, hans ansikte syntes inte och han gick i öknen precis som Nathan Drake i "Uncharted 3". Sedan så träder en stor maskin upp framför personen i kappa. Personen i kappa drar av sig luvan och man ser Master Chief. Rysningar i kroppen, publiken från presskonferens ljublar och man blir taggad. Fan Microsoft, jag som planerade att nöja mig med Playstation 4 denna generationen. Och kanske Wii u, mest för att det är kul att spela med vänner.
 
Om mindra än två timmar ska Ubisoft hålla föredrag på E3, mer info kommer då. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0