News for Xbox One

Sedan Microsofts presentation av Xbox One har det varit mycket snack om hur dålig konsollen är hit och dit. Sony fanboys, inklusive mig själv, hackade på både Microsoft och maskinen. Vi gjorde det för vi hade rätt att göra det, Microsoft grävde sin egen grav. De hade gått ut med att man var tvungen att alltid var kopplad till internet, man kunde inte köpa begagnade spel och att låna spel från en vän och köra på din spelmaskin, var uteslutet.
Än så länge leder Sony med sin ps4 men ingen av maskinerna har lanserats så vad som helst kan hända och nu har Microsoft gått ut med härliga nyheter som gör kampen och striden jämn igen. Xbox One kommer inte behöva vara uppkopplad online 24/7 och man kan både spela begagnade spel och låna till sina vänner. Bra drag tycker jag men samtidigt får vi inte glömma att det är allt hat och klagande från spelare som jag, som gjort detta. Så tacka mig gärna alla xbox one fanboys.
 
Jag förstår bara inte det där med att Microsoft sa att alla de där sakerna som tvungen uppkoppling online var nödvändigt för att konsolen skulle drivas. Hur kan det vara sant när de nu tagit bort det och sagt att det inte alls är så viktigt. Vad var då meningen med att gå ut med det från första början? Hur tänker ett företag när man inte kan köpa begnande spel eller spela offline.. Även om de nu "fixat" problemen så känns det fortfarande skumt och jag skulle inte förvåna mig om det bara är skitsnack de säger för att få fler köpare. Sedan sitter alla där med sin xbox one och väntar ett värre öde än de som drabbades av red ring of death! 
 
Nåja skämt å sido, Microsoft verkade vara kloka som gjorde detta nu och drog tillbaka allt skit de sa var nödvändigt i början. Nu kanske det blir ett köp redan början på nästa år, men först blir det såklart en ps4. Att den kommer vara bäst är jag fortfarande ganska säker på. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0