Next gen

Det är dags för en ny era spelkonsoler, en helt ny generation ska ta sin början. Eller vänta, vi har redan börjat. När hände det?


För mig så känns det fortfarnde som genereation 7 (ps3 wii xbox 360) men egentligen har nästa generation, 8 då för er som är lite efter, redan börjat. Först kom ju Nintendo 3DS och redan då var den generation vi ser som nuvarande, förbi. Sedan kom ps vita, en väldigt bra bärbar konsol som jag köpte på release till och med, men next gen? Verkligen? Visst det är den första bärbara spelmaskinen i full hd men jag känner att sålänge inte sony och microsoft kommit ut på marknaden med sina stationära maskiner, ja då är det fortfarande generation 7 för mig. Även om Nintendo vann med Wii och kom ut med sin uppföljare Wii U för över ett halvår sen så känns det som de flesta inte riktigt uppfattade det ens som en ny konsol. Många har jag hört säga: "Men Wii U är väl bara typ ett tillägg, det är väl typ bara ett spel". Nej det är en ny maskin, början på nästa generation. 
 
Så generation 8 är här. Det är både sorgligt men samtidigt bra. Det kan behövas något nytt, fräscht. Jag längtar riktigt mycket till både playstation 4 och xbox one. Dock kommer xbox one stinka x längder hästavföring om alla rykten stämmer. Visserligen kanske det bara är strunt som sägs, men vi får väl se vad som händer på den uppkommande E3 mässan om ett par dagar. Det som köper flest spelare och det man vinner mest på är spelutbudet. Därför ska man inte dra för grova slutsatser innan man fått se på startfältet. Även om det drar lite mer åt playstation hållet för mig så kommer nog båda två inhandlas inom en ganska kort tid efter deras lanserings datum. 
 
Generation 7 har varit fantastisk och det har släppts många fina spelserier som t.ex. Uncharted. Fina titler från Nintendo som Super Mario Galaxy. En rad goa Halo spel och ett slagsigt avslut på God of War trilogin. Och såklart extremt mycket mer. 
 
Jag hoppas att alla de tre stora spelutvecklarna: Nintendo, Sony och Microsoft, tar vara på det som gjorde föregående konsoler bra. Jag hoppas de lyssnar på oss gamers och ger oss mer än bara en speluppelevelse. Jag vill ha minnen för livet, och jag vet att jag kan få det. Nu är det bara upp till dessa tre bestar att leverera. För om de levererar kommer bara spelvärlden bara bli gladare och gladare. 
 
Mer info om de uppkommande rivalerna Xbox One och Playstation 4 kommer senare. 

Stay tuned for more hot stuff at tammagaming.blogg.se 

Peace!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0