Nintendo Presskonferens

Den sista stora presskonferensen hölls av Nintendo, fast det var inte på samma sätt som med de andra företagen. Nintendo körde istället sitt egna race och körde livestream från en annan plats som visades live på e3 och via nätet. Deras presskonferens var den kortaste men lätt bästa. På de knappt 40 minuter långa presskonferensen så visades en mängd spel upp. Vi fick se trailers, gameplay och in footage. Några spel var kanske inte så värst fantastiska men det fanns några som fick mig att vilja springa ut och köpa en Wii U redan idag. 
 
De visade två nya pokemon spel, ett par spel som kommer att finnas tillgängligt på Nintendos egna E-shop och de visade även ett par blockbuster spel som också släpps till Microsoft och Sonys konsoler. 
Sedan så är det ju de exklusiva spelen, de jag kollar mest på och är mest sugen på. När det kommer till Nintendo och dess konsoler så köper jag bara exklusiva spel till maskinen, resten blir antingen till Xbox eller Playstation. Men det är just när det kommer till det exklusiva som Nintendo gör alla rätt. Wii var långt ifrån min favorit konsol och Wii U kommer nog inte bli min nummer ett, men det som gör de så bra är att de alltid har två-tre spel som är perfekta. Nintendo lyckas ofta pricka in perfektion. De gör det inte på många spel men när de lyckas är de givna köp och massvis med timmar kommer läggas ner. Jag har spelat Mario Kart Wii, Brawl och Super Mario Galaxy 2 så mycket att mina ögon nästan poppat ur skallen. Och nu när Nintendo på E3 har utanonserat ett nytt 3D Mario äventyr, Mario Kart 8 och ett nytt Super Smash Bros - då är jag i himlariket. 
 
E3 kan man säga började idag, när de stora presskonferenserna tagit slut är det dags för E3 att officielt ta sin början. De som är lyckligt lottade att vara i på mässan i Los Angelos kan nu testa spel från alla de ledande företagen och spelutvecklarna. Det finns bås för både Ps4 och Xbox One, och mycket mer. 
 
Jag hoppas ni följt E3 här på min blogg och kanske till och med sett någon live stream. Har ni frågor eller vill veta mer om något specifikt så kan ni alltid kommentera här nedan, skriva till mig privat eller på facebook. 
 
Ha det bra nu och game on! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0