Playstation 3 topp 5 bästa exklusiva spel (part 3)

(03) Little Big Planet
Media Molecule / 2008 / Playstation 3
 

Först var det svårt för mig att välja vilket spel jag skulle ha på min lista av de två olika little big planet spelen, men efter lite övervägande så var det ett rätt så enkelt beslut. Även Little Big Planet 2 är bra och till och med bättre i vissa fall, men det som gör det första bättre och till och med så pass grymt att det intar tredje platsen på min lista, är att det var så nyskapande när det kom. Det var simpelt men det mest fantastiska och mest underhållande man kört på evigheter. 
Story läget var kul och inbjudande, online universumet var stort och fullt med banor och minispel du aldrig skådat. Fast det mest unika var nog läget där man kunde skapa sina egna banor och dela dem med världen. Banorna vissa spelare gjorde blev till och med bättre än spelutvecklarnas egna. Sedan så fick tvåan allt ettan hade och ettan blev som ett tomt skal, men det är ändå ettan som gjorde serien så poppis och är än idag ett mästerverk. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0