The Last of Us

På fredag släpps ett väldigt efterlängtat storspel till ps3. Jag har sett fram emot det ändå sedan det först utanonserats och spelet är The Last of Us. Utvecklat av Nauthgy Dog som gav oss spel som Uncharted, Crash Bandicoot och Jak and Daxter. 
 
Jag kommer köpa det direkt på releasen och det blir antagligen en limited edition utgåva. Bilder på spelet kommer efter inköp och kanske även en recension när spelet är avklarat. Har dock mycket spel att köra igenom för tillfället, tack gode gud för sommar. Fick mycket spel när jag fyllde 18 för två veckor sedan och har även köpt några spel på loppis + så kom ett paket med Assassins Creed 1 hem för några minuter senare. Har faktiskt bara kört Assassins Creed 2 och inga andra i serien. Lite pin men lär bli ändring på det nu. 
 
Btw måste jag säga att Resident Evil 4 är det bästa zombie spelet jag spelat. Kanske kan The Last of us, som också är zombie spel, ändra min åsikt men än så länge är RE4 helt fantastiskt. Det var också en titel jag missade när det kom ut för ett x antal år sedan, men nu har jag börjat spela det och är cirka 4 timmar in i det. Mycket bättre än både RE5 och framförallt det genomusla RE6 som inte alls kändes varken skrämmande, smidigt eller snyggt. 
 
Mer tankar om spel och info om uppkommande titlar ser ni här på bloggen. 
Måste också säga att jag gjorde fail med min rubrik på headern. Min blogg heter tammagaming men jag råkade skriva tammasgaming på headern. Nåväl båda namnen funkar men vill ni hitta hit så är det tamma och inte tammas. 
 
Keep on gaming and I will see you soon guys
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0