Ubisoft presskonferens

Då har jag även sett klart på Ubisofts presskonferens på E3. E3 har än så länge varit riktigt bra och nu väntar jag spänt på Sony. De ska visa upp Playstation 4 och jag är sjukt tagga. Känns som Sony redan vunnit första ronden och då har vi inte ens sett konsolen. 
 
Ubisoft visade upp ett tiotal spel, bland annat Rayman Legends, Splinter Cell Blacklist, South Park, Watchdogs, The Crew, Assassin's Creed 4 och några till. Jag ska skriva lite om de tre spel jag föll för mest. 
 
Watchdogs är nog det spelet jag mest ser fram emot, tlsm med Rayman Legends som bara verkar vara så sjukt underhållane och vackert. Det är två spel i helt olika kategorier och spel som passar för helt olika tillfällen, det handlar mycket om vilket mood du är i. Watchdogs kommer jag nog köpa direkt på release, förhoppningsvis till ps4 som jag också tänker köpa på release. Spelet har nog de flesta hört talas om eller sett glimtar av. Det handlar om en framtid där allt du gör syns. Som ett "Big Brother" samhälle ungefär. Men vår huvudperson har en manick, ser ut som en iphone av något slag, som gör att han kan bryta sig in i hela systemet och ta över och styra allt tekniskt. Alltså alla maskiner, överbevakningskameror etc. Det är ett väldigt häftigt koncept och skapar många möjligheter till ett nyskapande spelande. Jag ser väldigt mycket framför mig och när de visade en trailer för spelet så blev jag helt blown away. Spelet verkar vara fantastiskt bra på så många nivåer. Gameplay, story, ljudet, musiken och framförallt grafiken. Om något spel är next gen så är det Watchdogs. I vissa stunder kan man inte se om det är ett spel eller en riktigspelfilm, for real. 
 
Nästa spel jag vill tala kort om är Rayman Legends. Jag älskar Rayman, det är underhållande och ett väldigt bra paltformspel. Förra spelet, Rayman Origins har jag till min ps vita och det är ett fantastiskt tidfördriv som passar perfekt när man är ute och reser. Rayman Legends däremot lär jag nog köpa till en stationär konsol, kanske även till Wii U när jag nu inskaffar den. Har faktistk tänkt göra det ett tag men tvekar fortfarande. Man måste ju ha pengar till ps4 med och kanske en Xbox One, tur jag sommarjobbar i år. 
Slutligtvis om Rayman Legends måste jag klämma in att det finns musik nivåer i spelet, där man hoppar genom banor i takt till kända rock låtar. När man slår fiender så blir det en ny del i låten osv. Jag hoppas ni hajar.
 
Det sista spelet jag vill tala om som Ubisoft visade upp är South Park: Stick of Truth. Ett spel som mer liknar en serie än ett spel, men som ser så himla festligt ut. Det är massa humor och alla filmsekvenser är som tagna från de allra bästa avsnitten. Hur gameplayet är fick man inte se, men det kan inte bli mer än bra. Det har lagts ner mycket tid på detta spel, i flera år. Skaparna från serien är med på ett hörn och jag är taggad.
 
Då har jag sett tre stycken presskonferenser och E3 mässan 2013 har knappt börjat. Jag gillar att startdatutmet för mässan är dagen efter det egentligen börjar. Skitsamma, det gör bara att man får se ännu mera godsaker. Nu är klockan snart 2 på natten vilket betyer att om cirka en timme är det dags för Sony att dra till med sin presskonferens och även om jag redan bestämt mig, ska det bli najs att äntligen få se Playstation 4 konsolen som de så länge hållit hemlig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0