GTA V first impressions

Eftersom jag inte har så mycket att skriva om och eftersom alla gillar gta så tänker jag göra ett till inlägg om gta. Det kommer antagligen bli fler men jaja.


Nu har jag börjat spela spelet och jo det ät fett, inte så fett som vissa tycker det är. Men ett grymt spel helt enkelt. Än så länge är det väl inget jätte märkvärdigt och det mesta har man sett i andra spel. Det bästa måste nog vara de härliga karaktärerna och dialogen. Grafiken är visserliggen väldigt snygg men The Last of Us har bättre grafik t.ex. Även storyn och röstskådisarna och dialogen är bättre i The Last of Us. Men Naughty Dog är lite i en klass för sig, tätt följt av bland annat Rockstar.
 
Rockstar har gjort massviss med grymma spel, gta serien är såklart mest känd men titlar som Red Dead Redemption och L.A. Noire får det att vattnas i munnen 
 
Nu är det GTA V jag ska snacka om och även om det inte är så märkvärdig än och jag inte direkt har blivit mind blown än, så är det ett härligt lir. Jag verkligen älskar bilfysiken, det är nog det bästa förutom karaktärerna då. Men jag stör mig på några saker, exempelvis:

1. Osynk i text och prat. Vet inte om detta bara gäller ps3 eller om jag bara fått ett exemplar som sneade just vid ett tillfälle. Helt plötsligt i ett samtal så bara kom text men ingen sa något eller så pratade de tyst och bara munnen rörde sig och det blev bara awkward. Dialog är fan något av det viktigaste annars sitter man bara och lider. Nåja det hände bara en gång, eller typ en och en halv.
 
2. De långsamma jävla personerna man måste åka med ibland. Vissa är så sega, i ett uppdrag skulle man ta en bil med någon brud och hon var slöare än en gammal kärring som sitter fast i klister. Blev så irriterad att jag körde på henne, då stod det att jag hade failat och jag fick göra om det. Fan.
 
3. När man kör ett uppdrag och det bara kommer en fet jävla lastbil eller ännu värre en fucking polisbil rakt i vägen. Jag körde ett uppdrag och allt gick bra och så kommer en polisbil o kör rakt på mig. Men enligt spelet är det mitt fel och polisen blir tokig och jagar mig. Jag kör dessutom världens långsamaste bil i just det uppdraget och medan polisen jagar mig kan jag inte fortsätta med updpraget. Bara att köra runt tills det är lugnt igen. Kanske ingen big deal men det är ändå störigt. Tur var jag nära nått jävla berg liknande skit och polisbilen kunde tydligen inte köra där uppe, så ha ha.
 
4. Strippklubben. Dont get me wrong, I love the strip club in gta v. Vad jag inte gillar är att man först måste röra tjejen tillräcklgit för att hon ska gilla en och vilja ha sex med en. Inte nog med att det tar tid det är även en vakt som inte får se när man pervar sig i smyg. Visst fine, värt det i slutändan tycker man ju. MEN när man sedan är klar är det typ en slump om tjejen vill ligga med en. MEN om du nu lyckas få med dig henne och ska ha sex, ja vad gör jag då. Jag råkar slå i luften så hon blir rädd och springer iväg. Så jag måste börja om från början ewukrhtsajthlas. Det som först var ett roligt typ mini spel där man ska röra en strippas höfter utan att vakten märker, blir snabbt jävligt drygt när man måste göra om det en femte gång för man är så jävla klantig! 
Jag var Franklin när detta hände och när strippan sprang iväg i rädsla, sprang jag efter och slog ihäl henne. Dont mess with this nigga. 
 
 
Det är väl det jag än så länge stört mig på, men det är bara småsaker och förutom det känns spelet riktigt lovande. Musiken är också skön, både när man kör omkring och är på strippklubbarna t.ex. Dock har jag bara spelat några få timmar så förhoppningsvis blir allt bara fetare och ballare. Vad jag sett och hört från andra så tror jag att detta ändå rätt så lätt kommer bli en tio poängare. Kanske.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0