Tankar kring nästa generation (ps4 och xbox one)

Måste förhandsboka Playstation 4. Men glömmer alltid bort det eller har inte tid. Får kanske bli att man gör det via nätet, de flesta affärer har dock det utsålt redan. Nästa generation har ju rekord på mest utsålda konsoler någonsin typ! 
 
Xbox One är försenad till februari medan ps4 kommer redan i slutet på november, vilket närmar sig med stormsteg. Tycker tiden går riktigt fort nu framförallt när jag börjat träna osv. Dock så faller min spelblogg lite i glömska, men det går som sagt i perioder.
 
Angående uppkommande maskinerna Xbox One och Playstation 4, så är jag fortfarande mycket mer pepp på ps4 och det är den jag lär köpa direkt vid lansering. Hur det blir med nya Xbox får vi se, pengar lär jag ju ha då jag precis sommarjobbat och kommer jobba på Malmö Opera till vintern. Båda konsolerna kommer få fina spel till lansering också, One kanske får lite bättre men ps4 har en massa godbitar på g. 
Dock är den största anledningen till att jag vill ha ps4, att jag älskade ps3 och tycker om designen mer samt tycker jag kontrollen är härligare. Det är mycket en smaksak men det är min åsikt. Tyvärr kommer ju online kosta men samtidigt lär man få massa saker gratis då ps plus är ett måste för online till ps4 och det egentligen är bara det som kostar. 
 
En bra grej med Xbox One är att man ska kunna spela 8 personer på samma konsol. Sedan så kan man inte veta om alla rykten är sanna om någon av de två maskinerna då det bara är rykten. Men ska bli spännande att se allt de lovar. Jag tycker verkligen Microsoft växt senaste månaderna. Först fick de massa kritik och alla hatade Xbox One, det fick de att ändra en massa och nu ser den lika lovande ut som ps4. I vissa aspekter ser den bättre ut och i vissa sämre. Det roligaste är nog att Xbox One känns mer som Playstation 3 och Playstation 4 känns mer som Xbox 360. Kanske lite konstigt, men det är faktistk lite så. När ps3 kom så var det inte bara en spelmaskin, det var den ultimata mediemaskinen. Precis det vill Microsoft med sin Xbox One. Såklart kommer den vara mer avancerad än ps3 men då får vi tänka att den kom för 7 år sedan. 
Ps4 däremot kommer mer vara en ultimat spelkonsol och mest satsa på det plus allt det sociala. Exakt det ville Microsoft med sin föregående xbox, xbox 360. Ps4 lär såklart vara mer avancerad och ha mer funktioner, men även där får man ju tänka hur gamal xbox 360 är nu.
 
Det ska bli väldigt spännande att följa dessa maskiner och se hur det går. De ser snygga ut båda två även om jag själv tycker playstation 4 är den snyggare. Xbox One ser ut som en digitalbox. Kontrollerna är väldigt lika sina föregångare, men de ser bra ut. Spelen ser bra ut till båda och framförallt några av de exklusiva till Xbox One ser grymt fina ut. Men jag tror nog att överlag lär ps4 ha den bästa grafiken, precis som i nuvarande generationen. Egentligen är nuvarande generation slut då Wii U redan är ute men man säger fortfarande så. 
 
Wii U är en riktigt bra maskin också och börjar få bättre spel nu. Rayman Legends var ingen exklusiv titel till konsolen, tyvärr, men spelet var suveränt och det kändes lite extra härligt till just Wii U pga touch skärmen. Till vinter kommer två stortitlar till och då tror jag Nintendo än en gång kommer resa till skyarna och kanske få till något riktigt stort som med Nintendo Wii. 
 
Vad ser ni mest fram emot? Vilken spelmaskin tror ni vinner nästa generation? Och vilken kommer ni köpa? 
 
 

Kommentarer
Postat av: fisi

bra inlägg timpan!

2013-09-04 @ 20:42:53
Postat av: Robin

PS4. För Xbox One har inte imponerat mycket på mig alls. Dock, så kan jag komma att ändra mig. Men en PS4a blir det först och främst för min del =)

Svar: Bra val! :) Jag håller med dig men på senare tid har Microsoft växt i mina ögon och därför känns båda nästan lika bra. Men det blir PS4 för mig med först och främst, just för de lockar mer!
Tim Ohlsson

2013-09-10 @ 12:46:45
URL: http://thegamingground.com
Postat av: Robin

Det är främst Sonys inställning till indieutvecklare och spelarna (Gamers), som avgjorde mitt val utav konsol.

Personligen så är jag helt övertygad om att Sony kommer att vinna kriget mot Microsoft. Såvida de inte fumlar till det som fan framöver.

Btw, du får gärna checka in vår youtube kanal =)
http://www.youtube.com/user/theGaminggrounds

2013-09-10 @ 17:52:03
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Sibba

Jag har varit så extrem osäker i detta så jag inte vet vart jag ska ta vägen haha! Jag är ju definitiv en xbox tjej men sen när det kom ut hela det här med att man skulle alltid behöva vara internetinkopplad på xbox one osv så kände jag att jag hade nog hellre tagit ps4, men sen ändrade dom tillbaks så mycket.. Jag vet liksom inte vad jag ska lite på hahaha!

Svar: Båda två kommer vara väldigt bra. När du gör ditt val får du tänka på vilka spel som du är mest intresserad av och sen kanske lite vad du vill få ut av din upplevelse. Xbox One kommer vara mer som en ultimat medie maskin men prestandan är inte lika hög. Playstation 4 kommer ha mindre onödiga saker och mer lägga ner energi på spelandet. Svårt att säga vid det här laget vilken som kommer vara bäst då mycket rykten kan vara falska och de ändrar hela tiden hit och dit. Så jag förstår dig, är du inte säker så vänta med ditt val. Annars så får du kolla in spelen vid lansering och gå efter magkänslan ;)
Tim Ohlsson

2013-09-11 @ 06:51:57
URL: http://sibba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0