Spel jag ser fram emot i år!

Eftersom jag för två dagar sedan gjorde en lista på mina favoritspel från förra året, så tänkte jag nu göra en lista med spel jag ser fram emot i år. Det är ingen direkt ordning, bara spel jag längtar väldigt mycket till och varför jag gör det. 

Watch Dogs 
 
 
Detta ser sjukt coolt ut, väldigt snyggt och välgjort. Jag hoppas bara det blir så bra som man hoppas på och inte en besvikelse, vilket det ibland blir när man har för höga förhoppningar. Detta är även ett sådant exempel där grafiken först ser ut som det bästa du sett men när det kommer ut kanske inte riktigt blir så awesome. Men jag ska köpa det till ps4 och då blir det ju alltid strålande snyggt. 
Storyn verkar bra och det är ett stort öppet spel så det känns som det kommer finnas mycket att göra, bara nu main storyn är längre än typ 6-8 timmar som majoriteten av dagens spel är. 
Jag ser fram emot Watch Dogs för jag vill ha fler ps4 spel, det ser extremt fint ut, jag tror soundtracket kommer vara king och jag vill ha ett spel med mycket frihet där man gör saker man inte burkar göra. Som att styra en hel stads teknik med hjälp av en mobiltelefon t.ex. Sick!
 
 
Mario Kart 8
 
 
Älskar Mario Kart, så Mario Kart 8 kommer vara ett självklart köp direkt på release. Det är kul ensam och ännu roligare att spela med vänner eller sin partner. Det kommer bli många timmar på det här. Är taggad på att man nu kommer kunna flyga i små sträcker, åka på väggar, upp och ner, samt under vatten. Sedan är det ju första mario kart spelet i hd, hoppas det nu inte blir för mycket inproppat så spelet förlorar sin charm. Än så länge är det bästa mario kart spelet det till wii, men jag hoppas detta blir ännu bättre. 
 
 
The Evil Within
 
 
Har inte hört eller sett så mycket om spelet, men det jag väl sett verkar sjukt häftigt. Det är ett skräckspel som påminner lite om saw fast mer fresh och nyskapande, då saw nu är rätt uttjatat. Det handlar både om yttre ondskan men också inre, den man har inom sig. Kolla gameplay så ser du hur läskigt det är, men dessutom hur jävla läckert det verkar vara.
Vill ha detta för det kommer sällan riktigt bra skräckspel som får en att sitta på helspänn, även resident evil spelen börjar bli mer action shooters och det passar inte alls.
 
 
Destiny
 
 
Destiny kommer vara sjukt bra, lätt en kandidat till årets bästa spel. Det är skaparna bakom Halo som ligger bakom detta och spelet är lite som en kombination av bland annat halo och borderlands. Det är ett rpg/shooter game där man spelar med andra online för att lvla upp och besegra fiender, bossar och andra spelare. Man kämpar tillsammans och spelet ser sjukt snyggt ut. Dessutom har Bungie sagt att världen man är i kommer ändras var dag och se annorlunda ut hela tiden. Taggad till hundra! 
 
 
Batman Arkham Knight 
 
 
Det är Batman.
 
 
Halo 5? 
 
 
Enligt vissa källor kommer spelet i år, men inget datum är sagt och det enda som finns är en liten trailer typ. Men den är bra och Halo är alltid grymt, därför är jag såklart extremt sugen på detta. Största anledningen för mig att köpa xbox one.
 
 
Dessa spel ser jag mest fram emot, men sedan finns det andra spel jag antagligen också kommer köpa. Dock inte på release.
Några av de spelen är: 
Hitman 6
Mad Max
Quantum Break
The Order: 1886
Evolve
Dying Light
Child of Light
 
 
Spel som har kommit ut i år redan och jag gärna vill ha men inte köpt än, är bland annat:
Donkey Kong Country: Tropical  Freeze
Titanfall (har inte köpt xbox one än)
Plants vs Zombies: Garden Warfare (vill ha det till One)
 
 
 
Stay tuned för mer heta spelsaker på tammagaming.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sanna

Cool blogg måste jag säga, rolig ide! :)

Svar: hehe tack ska du ha :)
Tim Ohlsson

2014-08-19 @ 19:30:36
URL: http://skyjump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0